Medijsko središče

10 / Novice

OBČINA IZOLA
COMUNE DI ISOLA
Sončno nabrežje 8
Riva del sole 8
SI-6310 Slovenija

ID za DDV: SI16510801

T +386 5 66 00 100
E posta.oizola@izola.si

VLOŽIŠČE, uradne ure
Ponedeljek 8:00 - 12:00
Torek 8:00 - 12:00
Sreda 8:00 - 12:00 in 14:00 - 17:00
Četrtek 8:00 - 12:00
Petek 8:00 - 12:00

28. decembra 2020
Strah pred boleznijo COVID-19

Vsakodnevno se soočamo s številnimi novicami glede trenutnega stanja v povezavi s pandemijo koronavirusne bolezni. Nenehno poslušanje vesti in razmišljanje o pandemiji vzbudi različna čustva, vodi pa lahko tudi do strahu pred obolelostjo in smrtjo. Strah je popolnoma normalen odziv na neznane razmere, ki bi lahko bile za nas nevarne, vendar postane nefunkcionalen in nevaren za nas same, ko je premočen in kroničen.

V trenutnem stanju pandemije pretiran strah vodi do večje anksioznosti in zaznane ravni stresa v zdravi populaciji, pri duševnih bolnikih pa lahko dodatno poslabša simptome psihičnih bolezni.

Raziskovalci navajajo, da lahko strah pred virusom razvrstimo v štiri kategorije. Navedenih je nekaj nasvetov za samopomoč, s katerimi si lahko pomagate zmanjšati doživljanje strahu.

  1. Strah za lastno zdravje

Samopomoč: izvajanje športnih aktivnosti (sprehod, tek, joga …) in mentalne »telovadbe« (npr. reševanje križank); vsak dan pomislite na vsaj tri stvari, za katere ste hvaležni; ideje lahko zapisujete v dnevnik, na listke ali zgolj razmišljate o njih. Te aktivnosti povečajo občutek varnosti in nadzora nad lastnim telesom.

  1. Strah za zdravje drugih

Samopomoč: komunikacija z bližnjimi (parterjem, otroki, starši, sorodniki, prijatelji, sosedi idr.) in negovanje odnosov (npr. igranje družabnih iger, ogled filma).

  1. Strah pred informacijami/neinformiranostjo

Samopomoč: omejite poslušanje in branje novic na določen čas v dnevu. Pridobivajte informacije iz zanesljivih virov.

  1. Strah pred ukrepanjem/neukrepanjem

Samopomoč: osredotočite se na tisto, kar lahko nadzirate (npr. s pomočjo meditacije); zavedati se morate, da lahko vsakdo komu pomaga (že z upoštevanjem zdravstvenih ukrepov), vendar ni možno pomagati vsem. Sodelujte v različnih projektih, kjer lahko z majhnimi pozornostmi razveselite druge, npr. akcija Božiček za en dan, Mala pozornost za veliko veselje, Naj bo letošnjo zimo vsem toplo.

Ti napotki ne morejo nadomestiti psihološke obravnave, zato se ob poslabšanju svojega duševnega zdravja obrnite na kvalificirano osebo, ki vam bo znala najbolje svetovati. Na spletni povezavi so navedeni osnovni kontaktni podatki za primer duševne stiske (prav tako se lahko obrnete tudi na drugostopenjske študente psihologije, ki vas bodo z veseljem poslušali: Svetovalnica pogovori se in Društvo kameleon).

Vir: Projekt Imuno

Nazaj na seznam novic
Arhiv novic
KOLEDAR
< junij 2021 >
PO TO SR ČE PE SO NE
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

NOVO NA PORTALU

08. julij 2021
PROSTE CELICE

Delavnice projekta Proste celice
Laboratorij raziskovalnega inštituta InnoRenew CoE je gostil študen...


Za pravilno oddajo PRIJAVE NAPAKE vas prosimo, da izpolnite spodnja polja
Per la corretta presentazione della DESCRIZIONE DELL'ERRORE si prega di compilare tutti i campi sottostanti

V center za prijavo napak, ki je na voljo 24 ur na dan vse dni v letu lahko tudi pokličete. Telefonska številka 041 310 997.


×
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!