Sončno nabrežje 8/Riva del Sole 8
6310 Izola/Isola
V petek, 23. septembra, smo v Občini Izola v sklopu Celostne prometne strategije izvedli prvo javno razpravo »Mesto brez odtisa«.
Celostna prometna strategija je sestavljena iz aktivnosti, s pomočjo katerih se lažje opredelijo problemi oziroma neustreznosti na področju ureditve prometa. Tako predstavljajo organizirani dogodki skupaj z javno anketo o prometu osnovo za oblikovanje ciljev Celostne prometne strategije Občine Izola in nato tudi drugih ukrepov, ki se navezujejo na promet. Na prvi javni razpravi so se udeleženci odpravili na teren, da bi proučili pogoje za hojo, kolesarjenje in uporabo javnega potniškega prometa.
Udeleženci so opozorili na osebna vozila parkirana na območjih postajališč javnega potniškega prometa. Postajališča za javni potniški promet so neprimerno razporejena, potrebno bi bilo večje število le teh in tudi večja frekvenca prevozov. Dve postajališči nista funkcionalni in bi jih želeli ponovno organizirati za uporabo. Vozni red je prilagojen predvsem urniku srednješolcev, ni pa dovolj prilagojen potrebam starejših občanom. Potrebno bi bilo učinkoviteje organizirati povezavo do bolnišnice, v prvi vrsti omogočiti pogostejše linije ob jutranjih urah. Pozornost bi bilo potrebno nameniti tudi boljši povezanosti mesta s podeželjem, saj sedaj po 15. uri dostopa do centra z javnim prevozom ni.
Sodelujoči so proučili še urejenost prometnih površin za pešce in kolesarje. Osrednji problem predstavlja mešanje kolesarskega in peš prometa. Kolesarske steze so le delno urejene, na določenih odsekih pa kolesarje usmerjajo na cestišče. Predlagajo razširitev peš con v starem delu mesta in zaprtje tega za motorni promet. Potrebno bi bilo tudi razmisliti o tem, kako obiskovalcem zdravstvenega doma in srednje šole olajšati dostop do objektov z osebnim avtomobilom.
Ob koncu so udeleženci svoje ugotovitve še analizirali. S samooceno stanja lažje prepoznamo slabosti dosedanjih načrtovalskih praks in proučimo razvojne potenciale, s katerimi bi olajšali gibanje v prometu najranljivejšim skupinam. Z načrtovanjem za ljudi in z ljudmi želimo omogočiti tudi cenovno dosegljive in razpoložljive storitve v prometu.
Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz kohezijskega sklada.