Sončno nabrežje 8/Riva del Sole 8
6310 Izola/Isola
REFERENDUM O UVELJAVITVI ODLOKA O OBČINSKEM PROSTORSKEM NAČRTU OBČINE IZOLA, KI GA JE SPREJEL OBČINSKI SVET NA 17. REDNI SEJI DNE 8. 7. 2021
Dne 18. 11. 2021 je bila vložena zahteva za razpis referenduma s strani pobudnice referenduma, saj je dovolj volivcev podprlo zahtevo za razpis referenduma. Skladno z Zakonom o lokalni samoupravi je dne 24. 11. 2021 Občinski svet Občine Izola na 8. izredni seji sprejel Odlok o razpisu referenduma o uveljavitvi Občinskega prostorskega načrta Občine Izola, ki ga je Občinski svet sprejel na 17. redni seji dne 8. 7. 2021 . Odlok o razpisu referenduma je dostopen tukaj.
Odlok o občinskem prostorskem načrtu občine Izola, ki ga je Občinski svet sprejel na 17. redni seji dne 8.7.2021 bo uveljavljen, če bo za glasovala večina volivec. Zavrnjen pa, če bo proti glasovala večina volivcev, ki so veljavno glasovali, pod pogojem, da proti glasuje najmanj petina vseh volivcev.
Število volilnih upravičencev v Občini Izola
Na podlagi zadnjih podatkov Ministrstva za notranje zadeve, znaša število volilnih upravičencev: 13.431
Pojasnilo: Ministrstvo za notranje zadeve na dan začetka volilnih opravil, objavi število volilnih upravičencev, na dan 29.11.2021 je bilo v Občini Izola 13.462 volilnih upravičencev.Nadalje Ministrstvo za notranje zadeve 15 dni pred dnevom glasovanja, naredi ponovno presek stanja za izdelavo volilnih imenikov. Na dan 24.12.2021 je bilo volilih upravičencev v Občini Izola 13.431. Torej na podlagi njihovih zadnjih podatkov, znaša število volilnih upravičencev: 13.431.
Število volilnih upravičencev v občini Izola je dostopno na spletni strani Ministrstva za notranje zadeve.Povezava je dostopna tukaj.
Občinska volilna komisija (OVK) vodi izvedbo naknadnega referenduma o uveljavitvi Odloka o Občinskem prostorskem načrtu Občine Izola, ki je razpisan za dne 9. 1. 2022.
KONTAKTNA OSEBA OVK JE NINA TEPEŠ.
E-POŠTA: ovk.obcina@izola.si
GSM: 040 777 122
JAVNA OBJAVA
Javna objava je dostopna tukaj.
ROKOVNIK
Občinska volilna komisija Občine Izola objavlja rokovnik opravil, potrebnih za izvedbo referenduma.
V rokovniku so navedena posamezna opravila za izvedbo referenudma, ki bo v nedeljo, dne 9. 1. 2022. V rokovniku so navedeni skrajni roki za izvedbo posameznih opravil. V rokovniku je skladno z Zakonom o referendumu in o ljudski iniciativi (ZRLI) upoštevano, da v času med 25. decembrom in 2. januarjem roki ne tečejo.
REFERENDUMSKA KAMPANJA
Skladno z Zakonom o volilni in referendumski kampanji (ZVRK) referendumska kampanja pomeni oglaševalske vsebine in druge oblike propagande, katerih namen je vplivati na odločanje volivcev pri glasovanju na referendumu. Za referendumsko kampanjo veljajo določbe o volilni kampanji. Za volilno kampanjo se štejejo zlasti:
Volilna kampanja se lahko začne najprej 30 dni pred dnem glasovanja, končati pa se mora najkasneje 24 ur pred dnem glasovanja.
Volilno kampanjo lahko organizira sama pravna ali fizična oseba, ki je pobudnik zahteve za razpis referenduma ali je zainteresirana za izid referenduma (organizator referendumske kampanje). Zainteresirana pravna ali fizična oseba je državljan Republike Slovenije z volilno pravico, posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost, samostojni podjetnik posameznik ali pravna oseba s sedežem na območju Republike Slovenije.
Za zakonitost izvajanja volilne kampanje je odgovoren organizator referendumske kampanje. Organizator referendumske kampanje je odgovoren tudi za tista opravila kampanje, za katerih izvajanje je pisno pooblastil druge izvajalce.
Vsaka pravna ali fizična oseba, ki je pobudnik zahteve za razpis referenduma ali je zainteresirana za izid referenduma, ima lahko samo po enega organizatorja.
Več o referendumski kampanji ter o njenem financiranju v Zakonu o volilni in referendumski kampanji (ZVRK). Povezava tukaj.
PLAKATIRANJE V ČASU REFERENDUMSKE KAMPANJE
Skladno z Zakonom o volilni in referendumski kampanji (ZVRK) je lepljenje in nameščanje plakatov z oglaševalskimi vsebinami za referendumsko kampanjo dovoljeno na plakatnih mestih, ki jih določi občina. Občina mora brezplačno, tudi brez plačila komunalne takse, zagotoviti vsem organizatorjem referendumske kampanje enakopravnost pri lepljenju in nameščanju plakatov na teh plakatnih mestih, katerih število in skupna površina morata posameznemu organizatorju volilne kampanje omogočati vsaj osnovno informiranje volivcev v lokalni skupnosti o referendumskem vprašanju.
Občina lahko določi tudi dodatna plakatna mesta, ki so organizatorjem volilne kampanje na razpolago le pod določenimi pogoji in proti plačilu.
Občina mora najkasneje 25 dni pred dnem glasovanja na referendumu javno objaviti pogoje za pridobitev pravice do uporabe plakatnih mest iz prvega in drugega odstavka tega člena.
Objavljeni pogoji so dostopni tukaj.
DOLOČITEV VOLIŠČ IN NJIHOVIH OBMOČIJ V OBČINI IZOLA
Občinska volilna komisija Občine Izola je na 1. izredni seji dne 25. 11. 2021 sprejela sklep o določitvi volišč njihovih območij v Občini Izola za izvedbo naknadnega referenduma o uveljavitvi Odloka o Občinskem prostorskem načrtu Občine Izola, ki bo dne 9. 1. 2022. Sklep je dostopen tukaj.
Občinska volilna komisija na podlagi 41. člena Zakona o lokalnih volitvah določi volišča in območja volišč ter takšen sklep posreduje pristojni pisarni GURS.
Vsa volišča so dostopna invalidom, celotno območje občine predstavlja eno volilno enoto.
Vsa volišča, vključno z voliščem za predčasno glasovanje, bodo pripravljena v skladu s priporočili in navodili NIJZ, MJU in DVK.
PREDČASNO GLASOVANJE
Predčasno glasovanje bo potekalo v sredo, dne 5. 1. 2022, in v četrtek, dne 6. 1. 2022, na sedežu Občinske volilne komisije v pritlični sejni sobi na Sončnem nabrežju 8 v Izoli.
GLASOVANJE PO POŠTI
Volivec, ki želi glasovati po pošti, mora poslati občinski volilni komisiji zahtevek za ta način glasovanja. V njem mora navesti svoje osebne podatke in naslov, na katerega mu občinska volilna komisija pošlje volilno gradivo. Zahtevek oziroma obrazec za glasovanje po pošti je dostopen tukaj.
Skladno z odločbo 81. člena Zakona o volitvah v državni zbor lahko po pošti glasujejo volivci, ki so v priporu, zavodu za prestajanje kazni, v bolnišnici ali v socialnovarstvenem zavodu za institucionalno varstvo, če to sporočijo občinski volilni komisiji najkasneje deset dni pred dnem glasovanja, to je do vključno ponedeljka, 20. 12. 2021. Na enak način lahko glasujejo tudi invalidi, ki to sporočijo občinski volilni komisiji v roku iz prejšnjega stavka in predložijo odločbo pristojnega organa o priznanju statusa invalida.
Volivci, ki jim je bila nepredvideno odvzeta prostost oziroma so nepredvideno sprejeti na zdravljenje v bolnišnico ali v institucionalno varstvo socialnovarstvenega zavoda oziroma so prejeli odločbo o invalidnosti po roku iz prejšnjega odstavka, lahko glasujejo po pošti, če to sporočijo občinski volilni komisiji, na območju katere so vpisani v volilni imenik, najkasneje pet dni pred dnem glasovanja, to je do vključno ponedeljka, 3. 1. 2022, in o tem priložijo ustrezno dokazilo (npr. potrdilo ali odločbo).
GLASOVANJE NA DOMU
Na podlagi 83. člena Zakona o volitvah v državni zbor lahko volivci, ki se zaradi bolezni ne morejo osebno zglasiti na volišču, na katerem so vpisani v volilni imenik, lahko glasujejo pred volilnim odborom na svojem domu. To morajo sporočiti občinski volilni komisiji najkasneje tri dni pred dnem glasovanja, to je do vključno srede, 5. 1. 2022. Zahtevek oziroma obrazec za glasovanje na domu je dostopen tukaj.
VOLILNI ODBORI
Splošno glasovanje na 15 voliščih (14 in volišče za predčasno glasovanje na sedežu občinske volilne komisije, Sončno nabrežje 8 v Izoli) vodijo volilni odbori. Posamezni volilni odbor sestavljajo predsednik in parno število članov ter njihovi namestniki. Predsednika in člane volilnega odbora ter njihove namestnike se imenuje izmed polnoletnih občanov, ki imajo stalno prebivališče v občini.
Predstavnik predlagatelja referenduma, pobudnik zahteve za razpis referenduma in oseba, zainteresirana za izid referenduma, druge organizacije občanov v občini ter občani lahko občinski volilni komisiji dajo svoje predloge za imenovanje predsednika in članov volilnih odborov ter njihovih namestnikov najpozneje v desetih dneh po razpisu volitev.
Predlagatelj mora ob vložitvi predlogov za vsakega od kandidatov za predsednika in člana volilnega odbora oziroma njune namestnike priložiti njegovo pisno izjavo, da soglaša z imenovanjem v volilni odbor.
Občinska volilna komisija Občine Izola poziva predlagatelje, naj predlagajo osebe z izkušnjami in funkcionalnimi znanji, saj volilni odbor vodi glasovanje in ugotavlja izid glasovanja na volišču, prav tako pa bo treba zaradi trenutne epidemiološke slike skrbeti za pravilno izvajanje ukrepov za varovanje zdravja.
Občinska volilna komisija Občine Izola bo skupaj z lastniki objektov, kjer se bodo izvajale volitve, zagotovila ustrezne higienske in zdravstvene pogoje za varno izvedbo vseh volilnih dejanj.
OBVESTILO OBČINSKE VOLILNE KOMISIJE
https://izola.si/post/575081
Obrazec za predlaganje kandidatov skupaj z izjavo o soglašanju, je dostopen tukaj.
ZAKONODAJNI PREDPISI SO DOSTOPNI TUKAJ: