Sončno nabrežje 8/Riva del Sole 8
6310 Izola/Isola
V sklopu pobude Polni zagona kolesarimo v službo se je v mesecu dni aktiviralo 1218 posameznikov iz 50,5 % slovenskih občin. Želja po spremembi potovalnih navad ter da se v nov dan zaženemo z manj stresa in več energije, je še kako prisotna. Projekt bo ponovno zaživel jeseni.
Pobuda Polni zagona kolesarimo v službo je zaživela v začetku maja in pokazala, da si ljudje tovrstnih akcij želijo. Po podatkih, ki so jih aktivni kolesarji beležili na spletni strani www.polnizagona.si, se je v enem mesecu na delovno mesto s kolesom namesto z avtomobilom odpravilo 1218 udeležencev v prometu, ki so skupaj prevozili več kot 107 tisoč kilometrov, kar je primerljivo s skoraj trikratnim obsegom ekvatorja. Prav tako so sodelujoči s tem privarčevali 17 ton CO2 ali toliko, kot ga v enem letu absorbira 336 odraslih dreves.
Za čim manj izgovorov, ki bi lahko bili povezani z nedelujočimi kolesi, je bilo v sklopu projekta Polni zagona po Sloveniji organiziranih sedem brezplačnih popravljalnic koles, in sicer v Ljubljani, Mariboru, na Ptuju, Murski Soboti, Velenju, Celju ter v Slovenj Gradcu. Mojstri so popravili več kot 700 koles in tako še dodatno prispevali k številu dnevnih kolesarjev.
»Prva izvedba pobude Polni zagona kolesarimo v službo je pokazala, da si ljudje želijo tovrstnih akcij. Tisti, ki že kolesarijo v službo, so dobili priložnost, da kot del skupnosti spodbudijo tiste, ki sicer najraje sedejo v avtomobil. Na drugi strani so slednji dobili podporo pri spreminjanju potovalnih navad. Pričakujemo, da bo vedno več ljudi kolesarilo na kratke razdalje, kar bo pomembno vplivalo na doseganje ciljev zniževanja toplogrednih plinov, pa tudi na avtomobilske zastoje v mestih. Naše ambicije so visoke in želimo si, da bomo v doglednem času lahko govorili tudi o sistemskih spremembah, kot so na primer izplačevanje potnih stroškov za kolesarjenje na delo, subvencije pri nabavi službenih koles in podobno,” je povedala Nela Halilović z IPoP − Inštituta za politike prostora.
Odzivi udeležencev in nagrade
Pomoč in motivacija udeležencem pri spreminjanju navad so bili spletni tedenski izzivi ter nagrade. Številni udeleženci so se aktivirali tudi s pošiljanjem fotografij, kjer so bile na primer v kadru dolge kolone čakajočih avtomobilov ali kako so se družinsko odpravili na pot v šolo in službo. Med komentarji pa so si izmenjali tudi nasvete, kako na kolesu prevažati večje predmete, kot so na primer računalniški monitorji ali kartoni mleka. V petih tedenskih izzivih so bili podeljeni tudi spletni nazivi kolesar tedna. Ob praktičnih tedenskih nagradah, kot so kolesarske torbice, lučke in prav posebne rokavice, je za glavno nagrado poskrbelo Veleposlaništvo Kraljevine Nizozemske v Ljubljani, ki je sodelujočim podarilo kar tri nizozemska kolesa.
Pogled v prihodnost
Pobuda Polni zagona kolesarimo v službo bo ponovno intenzivneje zaživela že letos jeseni, in sicer septembra, v času evropskega tedna mobilnosti. Prav tako pa pobudniki akcije načrtujejo nekaj novosti. Med drugim bo omogočeno beleženje kolesarjenja v skupinah, kar bo lahko motivacija različnim delovnim kolektivom in podjetjem, po številnih mestih pa se bodo nadaljevale tudi popravljalnice koles.
Pomladni del Pobude polni zagona v številkah:
Nacionalna pobuda Polni zagona kolesarimo v službo je nastala v sklopu projekta Mehki ukrepi trajnostne mobilnosti, ki ga izvaja Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo, ter projekta LIFE IP CARE4CLIMATE,v sodelovanju z IPoP − Inštitutom za politike prostora, Ministrstvom za okolje, podnebje in energijo, Urbanističnim inštitutom RS in Digitalno agencijo D’Agency.